Po co używać liczydła, kiedy można użyć mózgu? Matematyka według młodszej młodzieży

Jarek Tokarski
21.02.2016 19:14
Nie taki diabeł straszny jak go malują. Dwóch młodych dżentelmenów - Piotrek i Mateusz - w prosty i logiczny sposób tłumaczą, dlaczego warto zainteresować się matematyką. Sprawdź kim chcieliby zostać w przyszłości i z jakiego powodu liczydło stało się przedmiotem, który przeszedł do lamusa.
A A A Pole? znajomemu     Wydrukuj     Podyskutuj na forum RSS Wyborcza.pl

Matematyka się liczy!

Nauczanie matematyki może być atrakcyjne i nowoczesne. Ważne jest jednak łączenie wiedzy z doświadczeniem, budzenie twórczego, otwartego myślenia.
Warto zacząć od nauczycieli, bo to ich rolą jest rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów, inspirowanie i budzenie zainteresowań. Chcemy pokazać nowe metody w dydaktyce matematyki, światowe trendy, kierunki myślenia, które warto zaszczepić w polskiej szkole. Ważna jest tu także rola rodzica, by wiedział, czego może oczekiwać od szkoły i jak może wesprzeć proces edukacji swojego dziecka. No i uczniowie - w których należy pielęgnować ich naturalną ciekawość i chęć odkrywania.

Dlatego w kolejnej edycji akcji społecznej "Matematyka się liczy" chcemy zaproponować rodzaj "odnowionego" spojrzenia na nauczanie matematyki.