1. Spanie w opasce na oczy

Śpisz, ale organizm się nie regeneruje. Przez światło wpadające w nocy z ulicy twój zegar biologiczny wariuje. Coraz więcej badań dowodzi, że zbyt jasna sypialnia ma poważne konsekwencje dla zdrowia. Skutkuje m.in. obniżeniem gęstości kości i nadwagą! Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii na 113 tys. kobiet wykazały, że jeśli sypialnię zalewało światło uliczne, kobieta miała szerszy obwód w talii. Pomogą zaciemniające zasłony lub rolety. Albo supermodna opaska na oczy. W tym sezonie mają ją w ofercie niemal wszystkie odzieżowe sieciówki. Opaska jest bardzo twarzowa. Przypomnij sobie Audrey Hepburn w filmie "Śniadanie u Tiffany'ego".

Sen w jasnej sypialni: światło w nocy kradnie kości



2. Kwasy tłuszczowe omega 3 - zbadaj ich poziom

Wiemy już, że powinniśmy jadać kwasy tłuszczowe omega-3, bo mają silne właściwości przeciwzapalne, obniżają ryzyko wielu chorób i poprawiają jakość życia, np. przy chorobach stawów. Ile powinniśmy ich jadać? Jak poważne mamy niedobory? Powie nam prosty test z krwi. Wyniki pomogą ustawić naszą dietę, będą też cenną wskazówką dla leczących nas specjalistów. To nowe badanie stanie się zapewne tak popularne jak testy na poziom witaminy D, które zlecają już m.in. reumatolodzy, endokrynolodzy, a nawet psychiatrzy. Jadaj więc tłuste ryby morskie, siemię lniane, orzechy i sprawdź kroplą krwi z palca, czy twoja dieta jest wystarczająca.
Pozostało 95% tekstu
Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.