Każdy z nas marzy i regularnie wpada na rewolucyjne pomysły. Ale wizja, pasja i kreatywność nie są dostatecznymi warunkami sukcesu. Wszak rzadko można spotkać przedsiębiorcę, który miał kompletną wizję swojego przedsięwzięcia, gdy zaczynał. Ludziom sukcesu czasami nie wypada przyznać, że nie czuli pasji na starcie, a raczej nabierali jej w trakcie działania, na fali pierwszych sukcesów czy też złości na przeszkody, które ich spotykały. Być może nawet pomysłowość jest przereklamowana.

- Pełno jest utalentowanych ludzi mających mnóstwo pomysłów, z których nic nie wynika - zauważa David Kelley z Uniwersytetu Stanforda, legenda wzornictwa, współautor książki „Creative Confidence”. Jego zdaniem ważniejsze są: empatia, gotowość zrozumienia motywacji i potrzeb innych ludzi, spostrzeżenia wynikające z doświadczania.

Być może kluczem do sukcesu jest wyzbycie się egoizmu i myślenie o wspólnocie.
- Zdobywajcie świat dla siebie, dla nas, dla Polski - przekonywał Jan Kulczyk.

Najtrudniejsza jest materializacja pomysłu. Profesor MIT Charles Kiefer, który analizował źródła sukcesów takich przedsiębiorców jak Steve Jobs z Apple’a czy Mark Zuckerberg z Facebooka, doszedł do wniosku, że napędzała ich ciekawość i pragnienie, po prostu ochota zrobienia czegoś, a nie wizja i pasja. „Gdyby czekali, aż wykują wizję i poczują pasję, mogliby nigdy nie zacząć” - przekonuje w swojej książce Kiefer.

W nowym cyklu „Wyborczej”, którego partnerem jest Kulczyk Investments, opisujemy jutronautów - artystów, naukowców, przedsiębiorców, konstruktorów - którzy już dzisiaj kreują naszą przyszłość. Chcemy zrozumieć ich motywację, jesteśmy ciekawi, co ich napędza, co im pomaga, a co przeszkadza. Wspólnie ze spadkobiercami najbogatszego Polaka i wizjonera biznesu Jana Kulczyka mamy nadzieję zainspirować czytelników, by podążali za swoją ciekawością, za pomysłami, które mogą zmienić ich życie i świat. Chcemy im oddać jutronautów na zorganizowanych przez nas spotkaniach w największych miastach Polski i w internecie, by swoimi opowieściami tchnęli w nas pęd do działania.