“Nie mam najmniejszych wątpliwości, że pan Tusk nosi w sercu i w swoich działaniach o wiele bardziej Niemcy niż jakikolwiek inny kraj (…) widzę jedynie pogardę i perfidię w jego postawie do polskiego rządu, do Polski, do Polaków” - mówił wczoraj w TVP Info Sebastien Meuwissen przedstawiony przez redakcję jako “dziennikarz z Belgii” i pracownik portalu Visegrad Post.

Ostre słowa krytyki padły po francusku, tuż przed startem ciszy wyborczej.

"Dziennikarz z Belgii" pracuje dla TVP

Ani nazwa medium, ani nazwisko dziennikarza nic mi nie mówiły, sprawdziłam więc, kim jest ów surowy recenzent Donalda Tuska. 

Okazało się, że pracuje on nie tylko dla skrajnie prawicowego węgierskiego portalu, ale także… dla TVP.

Dotarcie do tej wiedzy nie wymagało szczególnie intensywnego dziennikarskiego śledztwa, bo Sebastien Meuwissen sam chwali się na swoim facebookowym profilu, że 1 lutego rozpoczął pracę w telewizji Jacka Kurskiego. 

Pozostało 83% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej