W krótkim czasie ukazały się dwie publikacje naukowe obalające ustalenia XX-wiecznych archeologów badających upadek Angkoru, stolicy Imperium Khmerów.

Kilka dni temu The Conversation, australijski portal informacyjny naukowców, zamieścił artykuł dr Alison Kyry Carter z amerykańskiego University of Oregon, która przez kilka sezonów badała teren i okolice świątyni Angkor Wat.

Natomiast w marcu amerykański tygodnik "PNAS" wydał zbiorową publikację pod kierunkiem dr. Daniela Penny z University of Sydney z badań paleobotanicznych w Angkor Thom, najmłodszej stolicy państwa Khmerów.

Pozostało 90% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej