Osoby aktywne fizycznie mają zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne, dlatego w ich diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców. Są źródłem błonnika pokarmowego, który wspomaga przemianę materii. Poza tym zawierają antocyjany, beta-karoten, kwas foliowy i potas.

Lato jest idealną porą na przyrządzanie koktajli warzywno-owocowych. W upalne dni doskonałą alternatywą dla zup są chłodniki przygotowane na bazie kefirów i maślanek z dodatkiem świeżych warzyw oraz ziół. Ale owoce i warzywa to za mało! Nie zapewnią odpowiednio zbilansowanego żywienia. Trzeba spożywać również różnorodne produkty pełnoziarniste, chude białko oraz zdrowe tłuszcze. Istotne jest przestrzeganie regularności posiłków, z zachowaniem 3-4 godzinnych przerwy między nimi.

Zadbaj o wodę

Woda stanowi najlepsze źródło nawodnienia dla organizmu. Wybieraj tę ze składnikami mineralnymi (wysoko zmineralizowaną). Zawiera zdecydowanie większe ilości minerałów niż zwykła woda (źródlana lub z kranu). Odpowiednie nawodnienie wynosi 35 ml na 1 kg masy ciała.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej