W środę po południu zebrała się sejmowa komisja kultury, obradowała nad rocznym sprawozdaniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za 2018 r. Ale posłowie skupili się na innym dokumencie – opublikowanym przez KRRiT w poniedziałek po południu raporcie z 2017 r., który na jej zlecenie przygotowali naukowcy Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

Raport w części dotyczącej najważniejszych programów informacyjnych TVP, m.in. „Teleexpressu” i „Wiadomości”, jest dla telewizji Jacka Kurskiego bardzo niekorzystny. „Wiadomości”, zdaniem autorów raportu, to rządowa propaganda sukcesu przez okrągły rok, a „Teleexpress” pokazuje Polskę jako kraj „monopartyjny”

Rada do tej pory ten dokument ukrywała. „Wyborcza” opisała go na początku maja.

I choć Rada zna te wyniki od ponad roku, to nie zrobiła nic, by powstrzymać TVP od łamania fundamentalnych zasad dziennikarstwa. A przed wyborami i samorządowymi, i europejskimi programy informacyjne jawnie agitowały na rzecz obozu władzy.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej