Instytut Monitorowania Mediów prowadzi swoje badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Obejmuje ono zarówno media papierowe, jak i internetowe, z pominięciem agencji informacyjnych i przedruków. "Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów, mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium" - czytamy w opisie badania.

Jak wynika z najnowszego raportu IMM, w lutym "Gazeta Wyborcza" była najczęściej cytowanym medium - powoływano się na nią aż ją 4213 razy. Na drugim miejscu znalazł się portal Wirtualna Polska (2807 cytowań), a na trzecim - portal Onet (2711). Na dalszych miejscach znalazły się: TVN (2613 cytowań), "Rzeczpospolita" (2386) i RMF FM (2205). Najsłabiej cytowanym medium było TVP1 (934 cytowań)

"'Gazeta Wyborcza' pierwszą pozycję wciąż zawdzięcza publikacji 'Taśm Kaczyńskiego'. Znaczna ilość wszystkich cytowań Gazety Wyborczej dotyczyła echa po tej publikacji" - pisze Joanna Górska z IMM.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej