Sąd apelacyjny podtrzymał w środę kwietniowy korzystny dla nas wyrok sądu okręgowego.

TVP żądała sprostowania artykułu Agnieszki Kublik z 15 stycznia tego roku „Morawiecki przyszedł, Kurski musi odejść? W PiS zaczepiają: >>Słyszała pani, ile Sławomir dostał od TVP za jedną piosenkę<<?".

W tym tekście Kublik pisała, że – wedle nieoficjalnych informacji – sylwester w Zakopanem kosztował TVP blisko 10 mln zł, a występujący tam Sławomir dostał ponad 100 tys. zł za wykonanie jednej piosenki.

TVP konsekwentnie odmawiała odpowiedzi na pytania o to, ile dokładnie telewizja wydała na koncert sylwestrowy w Zakopanem.

Udzielała wymijających odpowiedzi, że „sylwester kosztował mniej niż 10 mln zł, a jego koszt nie odbiegał od poziomu z lat 2016, 2015, 2014, 2013...”.

Ale w tamtych latach TVP wydawała inne sumy. Np. sylwester 2016 w Zakopanem pochłonął niemal 7 mln zł i był blisko 2 razy droższy niż ten w 2015 r. (czyli zanim prezes TVP Jacek Kurski przyszedł na Woronicza).

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej