Bielan to specjalista od wizerunku i kampanii wyborczych. Pozycję w PiS zdobył, gdy w wyborach w 2005 r. odpowiadał za kampanię partii do parlamentu i prezydencką Lecha Kaczyńskiego. Przez dwie kadencje (2004-14) był posłem do europarlamentu. I pod koniec drugiej kadencji w swoim biurze poselskim zatrudnił Dominika Czarnigę i Piotra Sulimę, założycieli warszawskiej spółki ELCHUPACABRA.

Z tym drugim wicemarszałek Senatu zna się z działalności w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów. Bielan był szefem NZS w latach 1996-98, a Sulima między 1999 a 2001 r.

W piątek „Wyborcza” i Radio ZET ujawniły dokument, z którego wynika, że w szczycie kampanii prezydenckiej 2015 r. sztab Andrzeja Dudy wynajął ELCHUPACBRĘ, a ta za pomocą stworzonych przez siebie fikcyjnych kont w internecie promowały kandydata PiS. Ujawnione przez nas „Zlecenie nr 2” przewiduje, że w okresie kampanii wyborczej wykonawca (czyli „ELCHUPACABRA”) stworzy miesięcznie 1000 „wątków tematycznych”, za każdy z nich otrzyma 20 zł i zapewni im aktywność na poziomie 5 tys. „wpisów automatycznych” w miesiącu. Cena za jeden wpis to 2 zł.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej