Chodzi o raport o tym, jak wydarzenia z grudnia zeszłego roku relacjonowały stacje TVN 24, Polsat News, TVP Info oraz trzy dzienniki tych stacji: „Fakty”, „Wydarzenia” i „Wiadomości”. Dokument przygotowała Hanna Karp, ekspertka KRRiT oraz wykładowca założonej przez ojca Tadeusza Rydzyka Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. TVN 24 został ukarany za to, że relacjonując przed rokiem blokowanie przez opozycję sali plenarnej Sejmu i protesty przed Sejmem w obronie praw opozycji i mediów, propagowała działania nielegalne. W obronie stacji stanęły m.in. Departament Stanu USA (stacja należy do Amerykanów) i międzynarodowe organizacje dziennikarskie. Stacja zapowiedziała odwołanie się od tej decyzji.

Raport jest w aktach, nie można go zobaczyć

Od początku KRRiT bardzo powściągliwie informowała, za co konkretnie ukarała TVN 24. Dopiero po dwóch dniach opublikowała na swojej stronie internetowej „Uzasadnienie KRRiT dotyczące decyzji o nałożeniu kary pieniężnej na Spółkę TVN S.A.”. Raportu Hanny Karp nie pokazała.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej