Z wnioskiem o przyjrzenie się kampanii billboardowej „Sprawiedliwe sądy” w ubiegłym tygodniu zwróciła się do Państwowej Komisji Wyborczej Nowoczesna. – Na tym etapie nie dysponujemy żadnymi narzędziami, które pozwoliłyby nam na zweryfikowanie, czy ta tzw. kampania billboardowa jest zgodna z kodeksem wyborczym, czy z ustawą o partiach politycznych – ogłosił w poniedziałek szef PKW Wojciech Hermeliński.

Jak dodał, „droga dla PKW otworzy się w momencie, kiedy rozpocznie się kampania wyborcza”. A to może nastąpić dopiero w lipcu bądź sierpniu przyszłego roku. – Dopiero wtedy otworzy się dla PKW droga do badania, czy ta kampania mieściła się w ramach kampanii wyborczej. Ale praktycznie dopiero, kiedy otrzymamy sprawozdania wszystkich partii, będziemy mogli sprawdzić, czy miała jakiś wpływ, przysporzyła jakichś korzyści partii, jeśli chodzi o wynik wyborczy – tłumaczył Hermeliński.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej