W sprawie kampanii, która ma przekonać Polaków do zmian w sądach, nie zgadza się nic – ani wyjaśnienia polityków, ani argumenty rozwieszane na billboardach, ani milionowe wydatki.

Kampanię prowadzi Polska Fundacja Narodowa. Rząd powołał ją, by promowała Polskę za granicą. Budżet PFN to dziś 100 mln zł. Tę kwotę na konto fundacji przelało 17 spółek skarbu państwa. Na początek, bo w kolejnych latach spółki dorzucą po 50 mln zł. Do 2026 r. na działalność PFN przeznaczą w sumie aż 585 mln zł.

Fundacja nie musi organizować przetargów, więc zlecenie na kampanię warte 240 tys. zł powierzyła powołanej niedawno firmie Solvere. Założyła ją dwójka doradców premier Beaty Szydło.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kto rządzi Polską Fundacją Narodową? Z tymi ludźmi premier Szydło chce zdobywać świat

Prezesem PFN jest Cezary Jurkiewicz, radny PiS z Warszawy i szef brygad ochraniających Jarosława Kaczyńskiego podczas miesięcznic smoleńskich. Jurkiewicz powiedział „Wyborczej”, że fundacja wybrała Solvere, bo to „ludzie, którzy prowadzili dwie ostatnie kampanie PiS i obie wygrane”.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej