Wyniki oglądalności w pierwszym półroczu 2017 r. opublikowała firma badawcza Nielsen Audience Measurement, a na swojej stronie internetowej opracował je portal Wirtualnemedia.pl. Jak wynika z badania, liderem oglądalności w grupie wiekowej 4+ był w pierwszym półroczu tego roku Polsat, z udziałem w rynku wynoszącym 11,14 proc. Tym samym mimo niewielkiego spadku oglądalności w stosunku do pierwszego półrocza 2016 r. (o 2,02 proc.) wybił się na pozycję lidera.

Jak to możliwe? Dotychczasowy lider, TVP 1, zanotował największy spadek spośród wszystkich stacji uwzględnionych w badaniu. TVP 1 oglądało w 2017 r. 12,66 proc. widzów mniej niż w zeszłym roku, co daje udział w rynku na poziomie 10,14 proc. Trzecia i czwarta pozycja nie uległy zmianie - zajmują je kolejno TVN i TVP 2, również notując spadki w stosunku do zeszłego roku: -6,41 proc. i -7,22 proc.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej