8 stycznia oficjalnie wystartował program wsparcia obrotu bezgotówkowego realizowany przez fundację Polska Bezgotówkowa. To wspólna inicjatywa banków wydawców kart płatniczych, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard. Przedsięwzięciu patronują Związek Banków Polskich i Ministerstwo Rozwoju.

Celem fundacji jest rozpowszechnianie płatności bezgotówkowych w Polsce. W jaki sposób? Właściciele punktów handlowo-usługowych, którzy dziś akceptują tylko gotówkę, będą mogli skorzystać z preferencyjnych warunków obsługi transakcji bezgotówkowych.

Czytaj też: JPK, RODO, split payment... To najważniejsze zmiany dla przedsiębiorców w 2018 roku. Wyjaśniamy, jak poradzić sobie z nowymi wymogami

600 mln zł na terminale i prowizje

Jak mówi Mieczysław Groszek, prezes fundacji Polska Bezgotówkowa, niewykluczone, że jeszcze w styczniu agenci rozliczeniowi podpiszą pierwsze umowy z akceptantami, czyli właścicielami punktów handlowo-usługowych (z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że program pełną parą ruszy w pierwszym kwartale 2018 r.).

Pozostało 82% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej