„Nepszabadsag” – największy węgierski dziennik opozycyjny – przestał ukazywać się na początku października. Jego wydawca – spółka Mediaworks – tłumaczył, że powód był czysto ekonomiczny – gazeta przynosiła straty. Dziennikarze są jednak przekonani, że zdecydowały o tym krytyczne teksty dotyczące osób należących do kręgu władzy.

Właścicielem Mediaworks jest Vienna Capital Partners (VCP), która we wtorek poinformowała o sprzedaży 100 proc. akcji wydawcy „Nepszabadsag” spółce Opimus Press.

VCP oznajmiło, że zdecydowało się sprzedać wydawcę właśnie Opimus Press, bo spółka ta oświadczyła, że jest skłonna poważnie rozpatrzyć możliwość ponownego wydawania gazety. - Szczerze wierzymy, że nowy właściciel z powodzeniem będzie budować Mediaworks i zdoła rozwiązać chwilowe trudności „Nepszabadsag” – napisał VCP.

Portal Index napisał, że wśród nowych członków kierownictwa Mediaworks znalazły się m.in. dwie osoby pełniące kierownicze funkcje w spółce wydającej prorządowy dziennik „Magyar Idoek”.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej