„Sztuczna inteligencja (AI – Artificial Intelligence) jest gotowa na biznes, ale czy firmy są na nią gotowe?” – pyta McKinsey w niedawno opublikowanym raporcie „Sztuczna Inteligencja: Następny Front Cyfrowy”. „Wprowadzanie AI poza sektor technologii jest w fazie wczesnej, często eksperymentalnej” – odpowiada.

CZYTAJ TEŻ: Pisarz Jacek Dukaj opowiada o sztuce w czasach sztucznej inteligencji

Raport oparty jest na sondażu w ponad 3 tys. firm w 10 krajach i w 14 sektorach. Tylko 20 proc. respondentów wprzęgło już AI do swojej głównej działalności. 40 proc. przyjęło ją częściowo lub eksperymentalnie, kolejne 40 proc. dopiero to rozważa.

Liderzy odjeżdżają

„Firmy zdają sobie sprawę, że nie mogą opóźniać wędrówki w świat cyfrowy, w tym w AI. Bo te, które ją już wprowadzają, zyskują przewagę konkurencyjną i zwiększają dystans od spóźnialskich” – piszą autorzy raportu.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej