„Gazprom popadł w niełaskę” - zgodnie w tytułach napisały rosyjskie dzienniki "RBK" i „Niezawisimaja  Gazieta”.  W ten sposób oceniły one wyrok Sądu UE, który we wtorek uznał za nieważną decyzję Komisji Europejskiej z października 2016 r., przyznającą Gazpromowi praktycznie monopol na korzystanie z rury Opal - głównej w Niemczech lądowej odnogi bałtyckiego gazociągu Nord Stream 1 z Rosji.

Tę decyzję KE zaskarżył rząd Polski. A Sąd UE uznał, że decyzja jest nieważna, bo Komisja podjęła ją z naruszeniem zasady solidarności energetycznej, nie analizując konsekwencji przywilejów przyznawanych Gazpromowi dla dostaw gazu do Polski.

Pozostało 82% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej