W 2017 roku narodowy przewoźnik osiągnął 354,4 mln zł zysku netto i 288 mln zł z działalności podstawowej. Oba wyniki były wyższe niż w zeszłym roku, kiedy wyniosły kolejno 45,1 mln zł i 209,1 mln zł, mimo wzrostu pasażerów.

LOT przewiózł w 2018 roku 8,67 mln pasażerów, o ponad 27 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła z 4,8 mld zł do 6,19 mld zł. Największy wzrost liczby pasażerów miał miejsce w przypadku lotów dalekiego zasięgu (34 proc.), w przypadku lotów średniego zasięgu przewieziono o 32 proc. więcej pasażerów, a na trasach krajowych o 10 proc. więcej. 

Pozostało 80% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej