Fala rezygnacji z jajek z chowu klatkowego, czyli trójek, przez sieci handlowe i innych firm, trwa od kilku lat. Wyeliminowanie tych jaj ze sprzedaży najpóźniej do 2025 roku deklarowały m.in. Lidl, Kaufland, Aldi, Netto czy Biedronka. Włączyły się też sieci hoteli, na przykład Intercontinental i Accor, do której należą Mercure i Orbis.

Dwójki zamiast trójek

Trójki mają być zastępowane alternatywami, jak jaja z chowu ściółkowego, wolnowybiegowego lub ekologicznego. Jednak drobiarze wątpią, że uda się ich wyprodukować tyle, by zaspokoić potrzeby sieci handlowych i wszystkich innych deklarujących rezygnację z trójek.

Pozostało 86% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej