Rząd przyjął ustawę o funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Chodzi o dokument, który ureguluje mechanizm dopłat do PKS-ów zapowiadanych w ramach "piątki Kaczyńskiego" od kilku miesięcy.

W najnowszym projekcie ustawy z 12 kwietnia znalazł się przepis, że rząd ma współfinansować straty przewoźników w kwocie do 1 zł do wozokilometra. To jednak dotacja przejściowa, bo od początku 2022 roku ma wynieść 80 groszy. Łącznie według komunikatu Centrum Informacyjnego Rządu rząd chce przeznaczyć na finansowanie 300 mln zł (w ostatniej wersji miało być 400 mln zł) w tym roku i 800 mln zł w latach kolejnych.

Pozostało 82% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej