To miały być przełomowe dane. Pierwsze zestawienie odwiedzalności i obrotów w 2019 roku, kiedy ustawa z automatu zaostrzyła zakaz handlu, eliminując z kalendarza kolejną niedzielę handlową. O ile w pierwszym kwartale 2018 roku były tylko cztery dni niehandlowe, o tyle w pierwszym kwartale tego roku było już 11 dni niehandlowych.

Wyniki? Centra odwiedza mniej osób.

„Odwiedzalność ponad 120 centrów handlowych biorących udział w badaniach Retail Institute spadła o -0,5 proc. w porównaniu do wyników z 2018 roku. Oznacza to, że centra handlowe w I kw. 2019 roku odwiedziło 0,5 mln klientów mniej niż w analogicznym czasie roku poprzedniego.

Największe spadki nadal odnotowują centra małe (-4,8 proc.) i średnie (-1,8 proc.). Klienci natomiast chętnie odwiedzają centra duże i bardzo duże, mające ponad 40 tys. m kw. powierzchni najmu, które I kw. 2019 roku zamknęły 2,2-proc. wzrostem” – pisze firma badawcza.

Pozostało 81% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej