Olczak pracuje w PMI od 26 lat. Karierę zaczął w Polsce, ale większość życia pracował za granicą. Był prezesem lokalnych oddziałów tytoniowego giganta (firma zatrudnia na świecie ponad 80 tys. osób) w Polsce, Niemczech i Rumunii. Przez trzy lata w okresie od 2009 do 2012 r. był szefem firmy na obszarze Unii Europejskiej. Objęte przez niego stanowisko powstało specjalnie dla niego. Ma być odpowiedzialny za wprowadzenie nowej strategii globalnej firmy.

By rzucić palenie na rzecz podgrzewania

Jak przekonuje, chodzi mu o to, żeby konsumenci, którzy nie chcą rzucić palenia, zmienili tradycyjne papierosy na produkty  alternatywne (np. IQOS). Według Morrisa są to produkty, które wytwarzają zdecydowanie mniej szkodliwych substancji w porównaniu z papierosami.

- Warto pokazać im w prosty i klarowny sposób, że skoro nie mogą rzucić palenia, to mogą przynajmniej iść w kierunku wyrobów, które radykalnie ograniczą jego szkodliwe skutki - przekonywał Olczak na spotkaniu z dziennikarzami w Warszawie.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej