Całościowy pakiet udziałów w największym, pojedynczym terminalu bałtyckim DCT Gdańsk, będącym jednym z filarów polskiej gospodarki morskiej, należy od wtorku w 30 proc. do Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), w 40 proc. do singapurskiej grupy portowej PSA International (właściciela największego portu kontenerowego świata) i w 30 proc. do globalnego funduszu inwestycyjnego IFM.

Sprzedającym jest australijski Macquarie GIF II, jeden z trzech funduszy grupy Macquarie Group, który inwestuje na całym świecie aktywa emerytów w infrastrukturę.

Kwota transakcji wyniosła powyżej 5 mld zł - podał na konferencji prasowej prezes PFR Paweł Borys. Zdaniem ekspertów to odpowiednia wysokość transakcji dla obydwu stron, ale nabywca będzie musiał sprostać nieuniknionym wahaniom koniunktury na rynku przewozów kontenerowych.

Cytowany przez PAP prezes PFR podkreślił, że ta inwestycja prawdopodobnie okaże się największą transakcją 2019 r. w Polsce.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej