Spółka ElectroMobility Poland, założona i finansowana przez kontrolowane przez rząd spółki energetyczne, ogłosiła, iż wybrała niemiecką firmę inżynierską EDAG na swojego głównego partnera technicznego.

„Nawiązane partnerstwo ma na celu realizację ambitnego celu, jakim jest produkcja 100 tys. pojazdów rocznie już w perspektywie kilku najbliższych lat” – napisano na stronie internetowej ElectroMobility Poland w komunikacie, który faktycznie jest artykułem agencji prasowej ISBnews opublikowanym przez jeden z portali zajmujących się energetyką.

Plan na nową kadencję PiS?

W tekście firmowanym przez ElectroMobility Poland prezes tej spółki Piotr Zaremba stwierdził, że planuje ona „wykorzystać silne europejskie partnerstwa, aby w 2022 r. wprowadzić na rynek polski samochód elektryczny”.

W rozmowie z PAP prezes Zaremba stwierdził zaś: „Przed 2023 r. ruszymy z masową produkcją polskich samochodów elektrycznych”.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej