Centra handlowe w minionym roku odwiedziło o minimum 7,23 mln klientów mniej niż w roku poprzednim – wynika z analizy firmy Retail Institute.

Badanie Retail Institute – jak twierdzi sama firma – jest reprezentatywne dla ponad 60 proc. rynku. Firma śledzi ponad 120 centrów handlowych – a liczących się obiektów w tej branży w Polsce jest góra 190.

Dlaczego należy współczuć centrom handlowym? Oto wyniki.

Zakaz handlu zbiera żniwa: Spadł ruch w centrach handlowych

Zakaz handlu w niedzielę nie działa prosto, nie jest sprawiedliwy, nie bije we wszystkich po równo. Czym mniejsze centrum, tym niedzielne ograniczenie bardziej przekłada się na mniejszą niż do tej pory liczbę klientów.

Wysokie spadki odwiedzalności odnotowały centra znajdujące się na obrzeżach miast (6,2 proc.) oraz mające dominującą ofertę spożywczą (5,3 proc.).

Czym zaś centrum większe, tym ten wpływ jest mniejszy.

Pozostało 85% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej