Irlandzka firma CityJet, która była pierwszym i jedynym w Europie użytkownikiem samolotów pasażerskich SSJ 100 (Sukhoi Superjet 100), zrezygnowała z ich eksploatacji – napisał w poniedziałek dziennik „Wiedomosti”. Rosyjskie samoloty znikły z wykazu floty samolotów użytkowanych przez CityJet. A według portalu monitorującego położenie samolotów w Europie pięć maszyn SSJ 100 używanych przez CityJet od stycznia stoi na lotnisku w Irlandii, a dwie dalsze od jesieni zeszłego roku - na lotnisku w Wenecji.

Stoją bez części zamiennych

Według „Wiedomosti” irlandzka firma już zwraca te siedem samolotów spółce leasingowej rosyjskiego państwowego banku VEB.RF.

Firma CityJet w 2015 r. podpisała umowę na dostawę 15 samolotów SSJ 100 z opcją zwiększenia dostaw o 16 maszyn. To samoloty pasażerskie na krótkie i średniej długości trasy, skonstruowane i i produkowane przez spółkę Grażdanskie samoloty Suchoj wraz z włoską firmą Leonardo-Finmeccanica.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej