W zeszłym roku Lotnisko Chopina obsłużyło prawie 18 mln osób, w tym 2,2, mln klientów linii czarterowych – Enter Air, Travel Service, Small Planet Airlines i Ryanair Sun - latających do najpopularniejszych kurortów wakacyjnych. W tym ostatnim segmencie oznacza to wzrost o ponad 20 proc. rok do roku (17 proc. łącznie we wszystkich segmentach).

Ale linie czarterowe obsługujące głownie klientów wykupujących wycieczki przez biura podróży muszą się już zastanawiać, gdzie się przenieść, jeśli ziszczą się rządowe plany co do Lotniska Chopina – by te firmy stamtąd wygonić.

Wyprowadzka z oazy 

W środę przedstawiciele branży spotkali się z szefem Państwowych Portów Lotniczych Mariuszem Szpikowskim. Zresztą nie pierwszy raz – już wcześniej firmy były informowane o planach, by Okęcie podporządkować potrzebom LOT-u. I że to oznacza, iż linie czarterowe, a także tanie linie będą musiały zwolnić miejsce narodowemu przewoźnikowi. 

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej