W 2018 r. silniki Diesla miało 35,9 proc. nowych aut zarejestrowanych po raz pierwszy w UE – ogłosiło w czwartek Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA). Rok wcześniej na auta z silnikami Diesla przypadało 44 proc. rejestracji, a do 2015 r. ponad połowę nowych aut sprzedawanych w UE napędzały silniki wysokoprężne.

Szwindel Volkswagena

Właśnie w 2015 r. amerykańska rządowa Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ogłosiła, że Volkswagen sprzedał w USA prawie pół miliona auta z silnikami Diesla, w których zainstalowano wyrafinowane oprogramowanie do fałszowana testów emisji spalin i zaniżania w nich zawartości szkodliwych dla zdrowia tlenków azotu.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej