Dominika Kozarzewska jest prezeską firmy prowadzącej plantację borówki. Stworzyła i reprezentuje Polish Berry Cooperative, pierwsze w Polsce zrzeszenie grup producentów borówki. Jej firma eksportuje owoce do ponad 25 krajów na czterech kontynentach – od Unii Europejskiej aż po Azję Południowo-Wschodnią. Studiowała lingwistykę stosowaną, PR, zarządzanie i marketing. Jest też laureatką IX edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Moja Firma organizowanego przez fundację Sukces Pisany Szminką.  

Edyta Bryła: Podobno to pani rodzice wymyślili nazwę borówka amerykańska. 

Dominika Kozarzewska: Byli jednymi z pomysłodawców tej nazwy, bo - jak wszystkim w latach 90. - im też się wydawało, że amerykańskie oznacza lepsze. Ekscytowaliśmy się przecież wszystkim, co amerykańskie. Dziś wiemy, że to był błąd, bo konsumenci myśleli, że borówka jest z importu. A zwłaszcza dziś wolą to, co lokalne.

Pozostało 88% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej