„Przedsiębiorco! Nie wiesz, jak #brexit wpłynie na prowadzoną przez Ciebie działalność? W @MPiT_GOV_PL uruchomiliśmy punkt kontaktowy brexit@mpit.gov.pl gdzie odpowiadamy na wszystkie pytania #FirmaAfterBrexit #UniaEuropejska” – zatweetowała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

To reklama akcji jej resortu, która w teorii ma pomóc polskim przedsiębiorcom w poradzeniu sobie z trudami rozwodu Londynu z Brukselą.

Wydawałoby się, że inicjatywie można tylko przyklasnąć. W końcu, według danych Polskiego Funduszu Rozwoju, eksport z Polski do Wielkiej Brytanii to ponad 56 mld zł, czyli 6,5 proc. wartości wszystkich eksportowanych towarów znad Wisły.

Sęk w tym, że na razie nikt nie wie, jak brexit z całą pewnością będzie wyglądał. Nie wiadomo nawet, czy w ogóle do niego ostatecznie dojdzie.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej