Prezesem spółki celowej, która ma wybudować Centralny Port Komunikacyjny, już we wrześniu został Jacek Bartosiak, prawnik i naukowiec. Nie ma doświadczenia menedżerskiego, ale znany jest zwłaszcza jako ekspert geopolityki.

Nazywany jest jednym z czołowych znawców polityki amerykańskiej, ale nie tylko. To autor książek, m.in. „Pacyfik i Eurazja. O wojnie", w której wieszczy wojnę między USA a Chinami, i ostatnio wydanej „Rzeczpospolita między lądem a morzem. O wojnie i pokoju”.

Kim są pozostali członkowie zarządu CPK? Piotr Malepszak jest ekspertem kolejowym, w ostatnim czasie zasiadał w zarządzie Kolei Dolnośląskich, a wcześniej związany był z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

Trzeba naprawić kolejowe błędy

Podobnie jak Bartosiak był jednocześnie członkiem zespołu doradczego Mikołaja Wilda i pracował przy koncepcji komponentu kolejowego wielkiej inwestycji. Rząd planuje bowiem zmodernizowanie i uzupełnienie sieci kolejowej tak, był do CPK można się było łatwo dostać z całej Polski.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej