„Lotnictwo jest jednym z najszybciej rosnących źródeł emisji CO2” – alarmuje unijna organizacja pozarządowa Transport & Environment (T&E) w najnowszym raporcie „Plan dekarbonizacji europejskiego lotnictwa”.

Z jej analizy wynika, że już w 2016 r. samoloty emitowały dwa razy więcej dwutlenku węgla niż w 1990 r., a jeśli nie dojdzie do zaostrzenia polityki wobec linii lotniczych, to z kolei poziom emisji z 2016 r. zostanie podwojony już w 2050 r.

Stać nas na dalekie wakacje

Rynek lotniczy rośnie na naszych oczach. W coraz dłuższych kolejkach do odprawy na lotniskach stoją pasażerowie, a w ogonku do pasa startowego – samoloty.

Sieć Eurocontrol odpowiedzialna za bezpieczeństwo żeglugi powietrznej na naszym kontynencie podaje, że w letnim szczycie kontrolerzy ruchu lotniczego obsługują 34 tys. lotów dziennie. To oznacza, że samolot startuje lub wprowadzany jest do europejskiej przestrzeni powietrznej co trzy sekundy.

Pozostało 80% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej