"Nie uważamy, że związki zawodowe leżą w najlepszym interesie naszych klientów, udziałowców i - co najważniejsze - naszych współpracowników. Nasz model biznesowy jest zbudowany na szybkości, innowacyjności i obsesji na punkcie klienta - rzeczach, które co do zasady nie są kojarzone ze związkami zawodowymi. Kiedy stracimy je z pola widzenia, zagrozimy bezpieczeństwu pracy wszystkich: twojemu, mojemu i współpracowników" - mówi narrator w animowanym filmie treningowym Amazona, który w środę opisał serwis technologiczny Gizmodo. 

Gizmodo dotarł do nagrania, ale ze względu na ochronę źródła nie zdecydował się go upublicznić. W zamian obszernie opisuje zawarte w nim treści.

Amazon jest drugim co do wielkości pracodawcą w Stanach Zjednoczonych i aż do tej pory, mimo krytycznych doniesień prasowych o warunkach pracy w spółce, nie powstały w nim związki zawodowe. W ubiegłym roku za 13,7 mld dolarów kupił sieć sklepów ze zdrową żywnością Whole Foods. Jak pisze Gizmodo, sieć ma się bać, że do zawiązania się związków może jednak dojść, dlatego w ubiegłym tygodniu tzw. team liderzy sieci, a więc menedżerowie, mieli otrzymać od Amazona 45-minutowy film treningowy o tym, jak wykrywać zaangażowanie pracowników w związki zawodowe i jak mu zapobiegać. 

Pozostało 80% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej