PPL zatrudnia w całym kraju 1,6 tys. pracowników. To właściciel warszawskiego Lotniska Chopina i udziałowiec większości pozostałych portów lotniczych w Polsce. Od 2016 r., kiedy władzę w kraju przejęło Prawo i Sprawiedliwość, spółką zarządzającą lotniskami kieruje Mariusz Szpikowski. Wcześniej był członkiem zarządu ds. finansowych w firmie H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. W branży lotniczej jest znany, bo w latach 2007-08 był wiceprezesem zarządu ds. finansów i handlu w Air Italy Polska. W 2013 r., kiedy firma przemianowana na Air Poland zbankrutowała, był w radzie nadzorczej tej spółki. Pracował też w LOT Aircraft Maintenance Services i doradzał w branży lotniczej za granicą.

Metody prezesa PPL

Renata Grzywna, była szefowa działu HR w PPL, ma ponad 20-letni staż pracy w kadrach. Do Portów została przyjęta jako dyrektor personalny na początku rządów Szpikowskiego w PPL. Współpracowała z nim wcześniej jako doradca zewnętrzny w LOT AMS i Cegielskim. Ale praca ze Szpikowskim jako bezpośrednim przełożonym okazała się niemożliwa. Tuż przed zwolnieniem dyscyplinarnym w marcu 2018 r. złożyła skargę do PPL o mobbing na Szpikowskiego, a także wiceprezesa Łukasza Sucheckiego oraz dyrektora Biura Przeciwdziałania Nadużyciom i Audytu PPL Sergiusza Stawickiego.

Pozostało 83% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej