Od listopada wykonawcy na budowę linii tramwajowej na Popowice nie może znaleźć miasto Wrocław. W pierwszym przetargu zaproponowane przez firmy ceny o około 50 mln przekraczały budżet zamawiającego – spółki Wrocławskie Inwestycje. Rozstrzygnięcie ponownie rozpisanego zamówienia planowane jest dopiero w czerwcu. 

Kolejny przykład: budowa węzła Niepołomice na A4 między Krakowem a Tarnowem. GDDKiA ogłosiła przetarg wart ok. 28 mln, ale najtańsza oferta wykonawcy wyniosła 41 mln zł. Przetarg został unieważniony, a po zwiększeniu budżetu o 3 mln rozpisano nowy. Efekt? Budowlańcy nadal nie spuścili z ceny, a inwestycja wciąż nie ruszyła. 
O 46 mln większą kwotę, niż przewidywał Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach, zaproponowały firmy startujące w przetargu na remont miejskiego dworca PKS. Efekt? Kolejną próbę wyłonienia wykonawcy przełożono na lipiec. 

Pozostało 84% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej