„Problem usuwania filtrów cząstek stałych dotyczy całej Europy, ale w Polsce, ze względu na największy w Unii Europejskiej import samochodów używanych, występuje w bardzo dużej skali. (...) Emitowane przez transport zanieczyszczenia są w przypadku usunięcia DPF ekstremalnie niebezpieczne dla zdrowia” – czytamy w raporcie „Procedura umożliwiająca wykrycie usunięcia z pojazdu filtra cząstek stałych” przygotowanego przez ITS na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Raport, do którego dotarła „Wyborcza”, zawiera rekomendacje dla rządu, co zrobić, aby ukrócić masowe usuwanie filtrów DPF, oraz propozycje zmian konkretnych przepisów.

Pozostało 87% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej