Ryanair ogłosił w poniedziałek, że zyski firmy spadną po raz pierwszy od pięciu lat. Na koniec marca tego roku roczny zysk netto firmy wyniósł 1,45 mld euro (wzrost o 10 proc.). Kolejny rok ma przynieść już tylko od 1,25 do 1,35 mld euro zysku. Roczne wyniki mogą być niższe aż o 14 proc. 

Powodem są m.in. ceny paliwa. Przez ostatnie kilka lat były one dla lotnictwa wymarzone, na poziomie około 40 dol. za baryłkę. Obecnie to już prawie dwa razy więcej.

Będą bankructwa

Ryanair spodziewa się, że negatywne skutki odczują zwłaszcza mniejsze firmy, już zimą, gdy ruch jest mniejszy.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej