W 2017 r. przeciętny nowy samochód osobowy zarejestrowany w UE emitował 118,5 g CO2/km, o 0,4 g więcej niż rok wcześniej – wynika ze wstępnych danych Europejskiej Agencji Środowiska (EEA).

To pierwszy wzrost emisji CO2 z nowych aut w Europie od 2010 r., kiedy zaczęto zbierać te dane. Ograniczenie emisji CO2 ma służyć ochronie klimatu.

W niektórych państwach UE zeszłoroczny wzrost emisji CO2 znacznie przekroczył unijną średnią. Tak było w Polsce, gdzie wskaźnik ten wzrósł o 1,43 proc. w ujęciu rocznym, oraz w Holandii, gdzie emisje CO2 z nowych aut zwiększyły się o 2, 27 proc., licząc rok do roku.

Pozostało 82% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej