Stocznia Remontowa "Nauta" to jedna z największych polskich stoczni zarządzanych przez państwo. Działa w Gdyni i Gdańsku, zatrudnia w sumie ok. 500 pracowników. Stocznia jest aktywem Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego MARS należącego do Polskiej Grupy Zbrojeniowej (podobnie jak szczecińska Gryfia).

Stocznia ma certyfikaty pozwalające wykonywać zlecenia wojskowe. W ostatnich latach m.in. remontowała okręty dla Marynarki Wojennej, a wpływy z kontraktów zaniżały straty, które stocznia ponosiła na zleceniach komercyjnych. Ale teraz istnieje ryzyko, że nawet skierowane przez państwo zadania nie zostaną zakończone sukcesem.

Nauta nie płaci

Jak dowiedziała się „Gazeta Wyborcza”, od długich miesięcy zakład nie płaci podwykonawcom i dostawcom za wykonane kontrakty. Niektóre należności sięgają kilkuset tysięcy złotych, a pierwsze terminy zapłaty upłynęły blisko rok temu. Wiele firm wyspecjalizowanych w pracach stoczniowych wycofuje się ze współpracy z Nautą.

Pozostało 85% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej