O sprawie informuje branżowy portal Rynek Kolejowy.

Eksperci w branży kolejowej nie dowierzają: prawie połowa najdroższych pociągów należących do narodowego przewoźnika stoi w remoncie, zamiast wozić pasażerów.

Problem? Sześć sztuk pociągów Pendolino ma uszkodzone podwozie, co spowodowały uderzenia tłucznia. Jak usłyszeli dziennikarze RK od pracowników PKP Intercity, właściciela pociągów, Pendolino „wygląda jak ostrzelane”. Pociąg ma wybite dziury, poprzerywane izolacje i wbite w poszycie kamienie.

Łącznie na tory nie wyjechało dziś osiem pociągów (dwa pozostałe są po wypadkach) na trasach Gdynia – Bielsko-Biała i Gdynia – Gliwice. – Sześć pojazdów Pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu – potwierdza dla RK rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska. Zamiast Pendolino pasażerowie podróżują pociągami niższej klasy.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej