Do niedzieli trwa Milan Design Week łączący prezentacje komercyjne na targach 58. Salone del Mobile oraz rozsiane po całym mieście działania artystyczne Fuorisalone, czyli przygotowane specjalnie wystawy, instalacje i akcje.

Tysiące przedmiotów czekają na łowców trendów z całego świata - w ubiegłym roku ekspozycje obejrzało ponad 500 tys. osób, a teraz frekwencja jest ponoć jeszcze wyższa. Wielkie i małe firmy przygotowują premiery swoich nowych kolekcji, prześcigają się w atrakcyjności form, wykorzystywaniu technologicznych nowinek, kreują nowe mody.

Wśród najczęściej komentowanych propozycji są kolejne odsłony enigmatycznej prezentacji poświęconej Lexusowi, w której sam samochód nawet się nie pojawia, ale światłem i tańcem opisywane są jego zalety, budowla „Wieża motyli”, w której Matteo Thun wykorzystał fascynujący efekt kalejdoskopu, otaczając widzów wirującym ruchem kolorów i świateł, czy też interaktywna instalacja „Pulse”, w której projektanci giganta Yamaha oparli się na emocjach towarzyszących zmysłowemu odbieraniu rytmu pracy serca.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej