O mediach publicznych w "Gazecie Wyborczej". Karolina Lewicka: "Media publiczne powinny mieć misję"

Karolina Lewicka; Zdjęcia i montaż: Wojciech Walkiewicz, Dorota Halicka; Dźwięk: Maciej Wróblewski
28.01.2016 21:55

- Media publiczne powinny być finansowane w ten sposób, żeby miały komfort działalności misyjnej. Często wykpiwamy słowo misja, a ono ma naprawdę duże znaczenie. To jest szansa na spektakle teatralne, festiwale, programy, które nie będą miały dużej oglądalności, które nie będą generowały dużej ilości reklam przed i po danym programie, ale będą to programy, które będą trafiać do publiczności, nawet jeżeli będzie to 100 czy 150 tysięcy osób - powiedziała Karolina Lewicka, była dziennikarka TVP Info i Wiadomości.

W siedzibie 'Gazety Wyborczej' odbyła się debata dotycząca sytuacji polskich mediów publicznych. Wzięli w niej udział dziennikarze, którzy w ostatnim czasie stracili pracę lub odeszli z niej w wyniku zmian politycznych w kraju. Pokłosiem przyjęcia ustawy medialnej przez rząd jest podporządkowanie mediów publicznych władzy. PiS zapowiada, że to dopiero początek i planuje kolejną nowelizację, która ma przekształcić media publiczne w narodowe. W dyskusji o obecnej sytuacji mediów wzięli udział Katarzyna Janowska, Karolina Lewicka, Kamil Dąbrowa i Piotr Kraśko. Spotkanie poprowadził pierwszy zastępca redaktora naczelnego ?Gazety Wyborczej? Jarosław Kurski.

Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka