Czy na pewno dzielimy się na wzrokowców i słuchowców? Czy integracja sensoryczna działa? Tomasz Garstka o bezużytecznych szkoleniach dla nauczycieli

Tomasz Garstka, Olga Woźniak, realizacja: Edyta Błaszczak, zdjęcia: Anna Czuba, montaż: Katarzyna Szczepańska
14.10.2018 18:19

Na rynku są dziesiątki szkoleń dla nauczycieli - które z nich przydadzą się do pracy z dziećmi? Olga Woźniak, dziennikarka i nauczycielka pyta specjalistę, czym nauczyciel powinien kierować się w wyborze szkolenia i które z nich są zupełnie niepotrzebne. - Bardzo popularna wciąż w Polsce metoda integracji sensorycznej, która niemal z rozdania zalecana jest wszystkim dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, często też dzieciom z ADHD, jak pokazują przeglądy badań i metaanalizy nie jest efektywna do pracy z dziećmi - mówi Tomasz Garstka, psycholog i szkoleniowiec, nauczycieli z Fundacji Wsparcie i Rozwój. Jego zdaniem tylko fragmenty tej metody są w jakimś stopniu skuteczne, ale szkolenia z tej metody są bezużyteczne. Jak więc wybrać dobrze szkolenie, aby lekcja była sukcesem? Oglądaj Pokój Nauczycielski. Premiera w każdy poniedziałek o godz. 8.00. Do zobaczenia również na wyborcza.pl/strefanauczyciela

Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka