Kurowski Group. Przepis na złoty biznes

zdjęcia: Piotr Wolski, Marcin Tynkowski; montaż Piotr Putko
05.07.2016 11:06

Szymon Kurowski od dziecka przypatrywał się pracy swojego ojca, który od 1986 r. prowadził w Jeleniej Górze sklep numizmatyczny. To doświadczenie okazało się niezastąpione, gdyż w niespełna dziesięć lat zdołał przekształcić niewielki rodzinny sklep w doskonale prosperujące przedsiębiorstwo, które szybko stało się liderem na światowym rynku kolekcjonerskim.

W 2009 r. firma zaczęła produkować tzw. lokalne monety - dukaty miejskie. Z jednej strony były gadżetem turystycznym, z drugiej - miały wartość pieniądza, można było nimi płacić w kilkudziesięciu miastach Polski. W tym czasie firma powiększyła się do dziesięciu osób. Kurowski razem ze współpracownikiem wymyślili też opakowanie kartonowo-plastikowe na monety.
Jego firma zajmuje się nie tylko produkcją opakowań, ale też nanoszeniem ozdobnych powłok na monety, np. po to, żeby je postarzyć. Miesięcznie wykonuje od kilkudziesięciu do ponad stu tysięcy takich monet, które trafiają głównie do kolekcjonerów w USA.
Firma Kurowski Group zatrudnia obecnie prawie 100 osób i obsługuje ponad 20 europejskich mennic i banków centralnych oraz ponad setkę firm numizmatycznych na świecie. Niedługo rozpocznie budowę centrum badawczo-rozwojowego.

W konkursie Polska Firma Przyszłości Firma Kurowski Group została liderem w kategorii Lider Produkcji Mikro.

Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka