Ma 10 tys. sklepów, 26 mld euro na koncie, jest jednym z najbogatszych Europejczyków, ale nikt nie wie, jak aktualnie wygląda

Bartosz Chyż, czyta: Błażej Grygiel, montaż: Filip Chmielewski
12.12.2014 15:30

Najpóźniej w 2018 r. biznesowe imperium Dietera Schwarza ma stać się największą siecią handlową w Europie. Wyprzedzi wtedy Carrefoura, Tesco, oraz największego lokalnego rywala - dyskonty sieci Aldi. Sklepy Lidl oraz Kaufland będą wtedy sprzedawały towary o wartości 80 miliardów euro rocznie. Dieter Schwarz ma 75 lat. Wprawdzie w wyszukiwarce można znaleźć tylko 2-3 jego zdjęcia, w tym jedno czarno-białe, ale nie należą do zbyt aktualnych. Z powodu dbałości o prywatność, miał odmówić przyjęcia nagrody dla najlepszego przedsiębiorcy od władz rodzimego landu. Na ceremonii mieli być fotoreporterzy, a on nie chciał zostać uwieczniony. Do Polski Lidl zawitał w 2002 r. Pierwszy dyskont pod marką Kaufland otwarto rok wcześniej w Stargardzie Szczecińskim. Dziś działa u nas niemal 700 sklepów obu sieci.

Cotygodniowy cykl 'BizSylwetka' przedstawia kulisy sukcesu wpływowych ludzi i przybliża drogę, którą pięli się na szczyty list najbogatszych. Świat milionerów i biznesu odsłania przed wami swoje sekrety.

Więcej na ten temat: Bizsylwetki, Dieter Schwarz, kaufland, lidl
Więcej na ten temat: Bizsylwetki, Dieter Schwarz, kaufland, lidl
Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka