Na rynku są dziesiątki szkoleń dla nauczycieli - które z nich przydadzą się do pracy z dziećmi? Olga Woźniak, dziennikarka i nauczycielka pyta specjalistę, czym nauczyciel powinien kierować się w wyborze szkolenia i które z nich są zupełnie niepotrzebne. - Bardzo popularna wciąż w Polsce metoda integracji sensorycznej, która niemal z rozdania zalecana jest wszystkim dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, często też dzieciom z ADHD, jak pokazują przeglądy badań i metaanalizy nie jest efektywna do pracy z dziećmi - mówi Tomasz Garstka, psycholog i szkoleniowiec, nauczycieli z Fundacji Wsparcie i Rozwój. Jego zdaniem tylko fragmenty tej metody są w jakimś stopniu skuteczne, ale szkolenia z tej metody są bezużyteczne. Jak więc wybrać dobrze szkolenie, aby lekcja była sukcesem? Oglądaj Pokój Nauczycielski. Premiera w każdy poniedziałek o godz. 8.00. Do zobaczenia również na wyborcza.pl/strefanauczyciela
Komentarze
Niech zatem przytoczy te wyniki badań. Nie przytoczy, bo takich nie ma. Integracja sensoryczna działa bardzo dobrze, szczególnie na dzieci z autyzmem. Ale do tego potrzeba solidnego szkolenia, dobrego sprzętu i doświadczonych terapeutów. Tymczasem w Polsce wzięło się za to mnóstwo firm i firemek wietrząc dobry zarobek. Wynikami ich pracy można być rozczarowanym.
@lagerth

Przytocz metaanalizy, które udowodniają skuteczność integracji sensorycznej.
już oceniałe(a)ś
1
0
Podobnie jak intergacja miedzypółkulowa i kinezjologia edukacyjna
już oceniałe(a)ś
1
1
`