Na rynku są dziesiątki szkoleń dla nauczycieli - które z nich przydadzą się do pracy z dziećmi? Olga Woźniak, dziennikarka i nauczycielka pyta specjalistę, czym nauczyciel powinien kierować się w wyborze szkolenia i które z nich są zupełnie niepotrzebne.
- Bardzo popularna wciąż w Polsce metoda integracji sensorycznej, która niemal z rozdania zalecana jest wszystkim dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, często też dzieciom z ADHD, jak pokazują przeglądy badań i metaanalizy nie jest efektywna do pracy z dziećmi - mówi Tomasz Garstka, psycholog i szkoleniowiec, nauczycieli z Fundacji Wsparcie i Rozwój. Jego zdaniem tylko fragmenty tej metody są w jakimś stopniu skuteczne, ale szkolenia z tej metody są bezużyteczne. Jak więc wybrać dobrze szkolenie, aby lekcja była sukcesem? Oglądaj Pokój Nauczycielski. Premiera w każdy poniedziałek o godz. 8.00. Do zobaczenia również na wyborcza.pl/strefanauczyciela
Wszystkie komentarze
Przytocz metaanalizy, które udowodniają skuteczność integracji sensorycznej.