"Z byciem ważnym jest jak z byciem damą. Jeśli musisz mówić ludziom, że jesteś ważny, to znaczy, że nie jesteś" - mówiła Margaret Thatcher. Jak zasada ta sprawdza się w czasach internetu i mediów społecznościowych? Czy do zbudowania wpływu wystarczy, tak jak kiedyś, by kobieta była częścią elit politycznych czy też musi się aktywnie promować, wykorzystując do tego również nowe technologie?

Po najbardziej wpływowych kobietach show-biznesu i kultury oraz innowatorkach i kobietach mediów przedstawiamy ostatnią część rankingu 50 najbardziej wpływowych Polek - liderki krajowej i unijnej polityki. Wyniki nie są wcale oczywiste, bo internet daje aktywnym politycznie Polkom zupełnie nowe możliwości budowania relacji i poszerzania zakresu władzy.

Jak powstawał ranking?

Pierwszym kryterium tworzenia listy były wyniki wyszukiwania w Google'u (czyli liczba zindeksowanych przez Google'a materiałów w sieci na temat danej osoby - pochodzących zarówno z mediów tradycyjnych, jak i portali internetowych). Do rankingu weszły panie z najwyższymi wynikami w swej kategorii.
Pozostało 94% tekstu
Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.