Każda ekipa rządząca krajem walczy o obsadzenie stanowisk kierowniczych w telewizji i radiu swoimi ludźmi. A media publiczne, zamiast realizować misję - edukować, dostarczać wysokiej jakości informacje i promować kulturę - produkują rozrywkę, ścigając się z komercyjnymi konkurentami o widza i reklamy.

Miał to zmienić obywatelski projekt ustawy o mediach publicznych. Jego pomysł zrodził się na Kongresie Kultury w Krakowie w 2009 r. - grupa twórców, dziennikarzy, medioznawców i menedżerów kultury skupionych w ruchu Obywatele Kultury powołała Komitet Obywatelski Mediów Publicznych, który przygotował wizję radykalnej zmiany.
Wyczerpałeś już limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu

Bądź na bieżąco - kup cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych
i wszystkich magazynów Wyborczej