http://wiadomosci.gazeta.pl/i/obrazki/google_search/sblank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl/i/obrazki/google_search/sblank.gifhttp://bi.gazeta.pl/im/6/6164/m6164086.gif/i/obrazki/google_search/google.gif

Czekolada kontra udar

ola
2010-05-07, ostatnia aktualizacja 2010-05-07 13:19

Czekolada może chronić przed negatywnymi skutkami udaru mózgu - donosi "Journal of Cerebral Blood Flow and Metabolism".

Czekolada
Fot. Stock Photo
Czekolada
W ramach eksperymentu naukowcy z Johns Hopkins University (USA) wywoływali u myszy udar mózgu. Jednej grupie gryzoni półtorej godziny przed udarem podawano epikatechinę, związek chemiczny znajdujący się m.in. w czekoladzie, druga grupa przeżywała udar bez uprzedniego przygotowania.

Okazało się, że u myszy, którym podano epikatechinę, uszkodzenia mózgu powstałe w wyniku udaru były znacznie mniejsze niż u pozostałych. Co więcej, dalsze badania wykazały, iż epikatechina skutecznie chroniła mózg przed postępującymi uszkodzeniami neurologicznymi nawet wtedy, gdy podano ją trzy i pół godziny po udarze. Jest to szczególnie ważne odkrycie, wziąwszy pod uwagę fakt, że większość obecnie stosowanych leków zapobiegających tego typu uszkodzeniom jest skuteczna jedynie wtedy, gdy poda się je pacjentowi nie później niż dwie godziny po udarze.

Źródło: Gazeta Wyborcza
  • Drukuj
  • Ocena:

    • słabe
    • nic specjalnego
    • dobre
    • bardzo dobre
    • znakomite

    17 głosów

Kolekcje i dodatki w "Gazecie Wyborczej"

W poniedziałek z ''Gazetą'':